3 viisi enda motiveerimise kohta, mida kõik võiksid teada (aga paljud ei tea)


Lao Tzu on öelnud, et mõtetest saavad sõnad, sõnadest tegevused, tegevustest harjumused, harjumustest iseloom ja iseloom määrab meie saatuse. Seega mõtted rajavad meie elu. Mõtlemine on esimene asi, mida me hommikuti teeme, isegi ennem kui me silmad avame (“miks küll see äratus nii vara peab käima, väljas on ju veel pime” ja nii edasi ja edasi). Mõtlemine on ka viimane, mida enne magamajäämist teeme. Seega me mõtleme koguaeg ja vahetpidamata. See kuidas me mõtleme määrab milline me oleme, kui motiveeritud ja palju saavutame. Järgnevalt saad teada paar levinut põhjust miks me tihti motiveeritud ei ole ja paar lihtsat tehnikat motiveeritum olemaks.


Miks me motiveeritud ei ole?

Levinumaks veaks kogu motivatsiooni ja enesekindluse arendamise juures on see, et tihtipeale sellele suurt rõhku ei pöörata ja seda teadlikult ei tehta. Seega esimeseks põhjuseks on lihtsalt see lihtne mure, et sellega ei tegeleta. Raske on olla hea milleski, millele sa tähelepanu ei pööra. Picasso ei saanud heaks mitte pintslit vaadates, vaid sellega maalides ning Shakespeare ei saanud heaks tinti imetledes, vaid kirjutades.


Igaühel meist on olnud läbikukkumisi. Igaühel meist on neid veel ka tulemas.

Läbikukkumistele keskendumine, nii mineviku kui tuleviku omadele

Igaühel meist on olnud läbikukkumisi. Igaühel meist on neid veel ka tulemas. Nii nagu mina kipun vahel olema alamotiveeritud, sest keskendun liigselt sellele mis võib juhtuda, või sellele kuidas olen juba varasemalt läbi kukkunud, siis samasse kohta võime jääda me kõik. Üks suur põhjus miks me oleme alamotiveeritud on see, et me lihtsalt keskendume liialt sellele, mis võib minna valesti. Nagu varasemalt öeldud, siis mõtleme me umbes 60 000 mõtet päevas. Väidetavalt on umbes 90% mõtetest täna meil samad, mis nad eile olid. Kui kedrata niimoodi neid samu äkki mõtteid päevast päeva, siis pole ka ime, et ebakindlus hiilib ligi.


Põhjuseid, miks me piisavalt motiveeritud vahel ei ole on veel - tihti laseme me teistel end liigselt maha tõmmata minnes kaasa nende skeptilisusega kui nad arvavad, et me miskit ei suuda või pole midagi varem teinud. Võib olla lihtsalt kiidame end liiga vähe jättes kiitmata ja ütlemata välja kõike seda head, mida meie ja ka teised teevad.


Kaks lihtsat tehnikat enesekindluse suurendamiseks - tänulikkus ja jõupositsioonid

Üks lihtsamaid asju mida teha, mis nõuab paar minutit sinu päevast, on kirjutada üles asju/inimesi/hetki, millele oled tänulik. Väga levinud viis, kuidas seda teha on näiteks 5 minute journal (viie minuti päevik). Iga hommik, esimese asjana pärast ärkamist, on ülesandeks kirjutada lihtsalt kolm/viis/kümme (mis iganes endale eesmärgiks seada) asja millele tänulik olla. Olgu selleks siis see, et sul on kodus kass või et väljas paistab päike või see, et elad demokraatlikus ühiskonnas või et inimkond on käinud kuul.


Tänulikkus on oma olemuselt võib isegi öelda väike imerelv, mis aitab parandada nii füüsilist, kui vaimset tervis, parandada und, täiustab enesepilti ja palju muud. Nõuab vähe, kuid annab palju. Erinevate tänulikkust pakkuvate asjade üles kirjutamine aitab meile tuua suuremat õnnetunnet, mis aitab meid paremini tunda.


Tänulikkus on oma olemuselt võib isegi öelda väike imerelv.

Teiseks variandiks on jõupositsioonide kasutamine. Jõupositsioonideks nimetatakse asendeid, mis annavad meile enesekindlust (googelda power poses). Me kõik teame, mis on Supermani asend, rind ees, käed puusas. See on üks jõupositsioon. Igal inimesel on omad jõupositsioonid, mis talle toimivad. Hoides asendit 20-30 sekundit tunneme end automaatselt enesekindlamalt ja võimekamana. Näiteks soovitatakse neid teha enne tööintervjuud, samuti saab neid kasutada ennem olulise kõne pidamist või hommikul end päevaks meelestades. Tegelikkuses, igalpool, kui on tarvidus tugevdada enda enesekindlust ja pealehakkamist. Asendeid on mitmeid. Lisaks Supermanile võid näiteks katsetada asendit, kus seisad püsti ja käed on laiali, justkui korvpallimängija kes jookseb tiimi vahelt plaksu andes väljakule, kui tema nimi teadvustatakse. Samuti on olemas lendava Supermani asend, kus on üks käsi rusikas ees suunatud otse ette, nii nagu Superman lennates. Samuti on olemas võidu tähistamise asend, kus tõstad käed V tähe kujuliselt enda pea kohale. Asendeid on palju, googeldades võid leida neid veel ja läbi katsetamise saad valida, mis on endale sobivaim enesekindluse tõstmiseks.


Veel üks lihtne tehnika enda motiveerimiseks, väikeste võitude kogumine

Meie kõigi elus on väikseid tegevusi, mida teeme regulaarselt, mis annavad meile enesekindlust ja jõudu enda arendamiseks, motiveerituse tõstmiseks. Tegevused, mis on meie päeva nurgakivid. Väikeste võitude kogumise idee seisneb nende teadlikkus kogumises. Näiteks võid teha endale nimekirja väikestest võitudest, mida ära tehes tead, et oled alustanud päeva hästi. Nimekiri võib samamoodi jätkuda ka päeva peale.

  • Klaasi vee joomine hommikul;

  • Viis minutit võimlemist pärast ärkamist;

  • Hammaste pesu;

  • Korraliku hommikusöögi söömine;

  • Juuste kammimine;

  • Vähemalt ühe lehekülje lugemine;

  • Elukaaslasele/pereliikmele tere hommikust ütlemine;

  • Kohvi joomine;

  • Ajalehe lugemine;

  • Sudoku lahendamine;

  • Tänulikkuse nimekirja kirjutamine;

  • Vetsus käimine;

  • Enne kella üheksat voodist välja saamine;

  • Enne kella üheksat kodunt välja liikumine;

  • Duši all käik;

  • Tänaval inimesele naeratamine;

  • Ühistranspordi raamatu lugemine;

  • Autos audioraamatu kuulamine;

  • Sõbra/sõbranna/elukaaslase naeratama panemine;

  • Kellelegi komplimendi tegemine...


Meie kõigi elus on väikseid tegevusi, mida teeme regulaarselt, mis annavad meile enesekindlust ja jõudu enda arendamiseks, motiveerituse tõstmiseks.

Lõppude lõpuks võib see nimekiri jätkuda pikalt. Võidki võtta eesmärgiks näiteks igal hommikul viis tükki neist koguda või päeva peale kümme tükki. Kui oled seda suutnud, siis tead, et tuleb hea päev. Samamoodi on ka enda motiveerimisega. Viise on selleks palju, tasub lihtsalt mingi välja valida ja seda kasutada. Seega mis on see üks asi, mida sa nüüd rakendad?