Enesekindlus - kuidas ehitada kindlust enda sisse? - Merili Ginter

Seisan laval. Tunnen, kuidas hingamine on kiire. Jalg all väriseb.

Olen koosolekul. Sees kõditab, et tahaksin arvamust avaldada. Näpin kätega pastakat.

Haaran telefoni. Kõnnin toas ringi, et julgust koguda. Mõtted käivad peas justkui

helikiirusel ringi.


Sellised on vaid mõned näited olukordadest, kus minulgi tuleb aeg-ajalt iseennast ületada. Olgugi, et olen käinud nii mõnelgi suurel sündmusel esinemas või tegelenud mitmete erinevate tiimide mentordamise, juhtimisega, poeb ikka kahtlus endasse. Taban end mõttelt, et millal küll lõppeb see kindluse ehitamine ja saab kõrvalt uhkusega vaadata, et näeb päris ilus välja juba see ehitis!


Küll olen aga leidnud enda jaoks mõned kasulikud asjad, mida olen hakanud kasutama, et kindlust vaikselt kõrgemaks ehitada. Julgustan sindki neid katsetama, sest olen näinud enda pealt, kuidas need toimivad ja juurde annavad. Kindlasti pole tulemust näha silmapilkselt, kuid järjepidevalt tegutsedes kuhjuvad väiksed kogused enesekindluse laekasse.


Ankru list

Minu üks lemmikuid tegevusi enesekindluse ehitamiseks on ankru list - nimekiri asjadest, mille üle sa oled iseenda osas uhke. Eesmärk on panna võimalikult palju asju kirja ning need võivad olla nii suuremad saavutused kui ka väiksemad teod. Näiteks on minu listis nii kuldmedali saamine, heategevusprojekti kolmeaastane läbiviimine kui ka see, et läksin bachata trenni üksi. Kui ankru list kirjutatud, siis on hea rutiiniks võtta selle igapäevane lugemine. Mina loengi hommikuti umbes 20 asja sealt nimekirjast. 


Jõupositsioonid

Üks viimatisi lisandusi minu hommikurutiini on jõupositsiooni tegemine. Jõupositsioonid on need asendid, mida inimesed teevad tavaliselt siis, kui nad miskit võidavad või saavutavad. Näiteks supermani poos, käed puusas või maailmamuutja ehk käed laiali üleval. Mina teen just viimast iga hommik esimese asjana vähemalt 10 sekundit. See annab hea emotsiooni ning samuti vabastab energiat.


Väikeste võitude lugemine

Järgmine meetod tuleb inspireeritud Mel Robbinsi raamatust “5 sekundi reegel”. Nimelt räägib ta ühest väga heast viisist, kuidas järjest erinevaid ülesandeid ära teha. Olen seda praktiseerima hakanud koos listide tegemisega, et mida soovin ära teha. Igakord, kui mingi asja saan ära tehtud, saan endale ühe hea dopamiini annuse, mis kinnitab mulle, et olen asjade ära tegija ja seega kasvab minu eneseusk iseendasse.


Need olid minu kolm meetodit, mis on aidanud mul oma kindlust ehitada. Järgmisi raamatuid lugedes ning avatud silmadega ringi vaadates lisanduvad kindlasti peatselt juba teisedki asjad. Mis sul on toiminud? Kuidas sa tuled toime raskustega?



+372 5904 7365

© 2020 by Changemakers