Heade harjumuste tekitamine - Changemakersi kogukond


“MOTIVATION IS WHAT GETS YOU STARTED. HABIT IS WHAT KEEPS YOU GOING.” - JIM RYUN

Ühel pühapäeval sai maha peetud Changemakerite virtuaalne aruteluõhtu. Teemaks oli head harjumused. Millised need on? Mis motiveerib neid hoidma? Kuidas on tekkinud halvad harjumused?

Mitmete taoliste küsimuste ümber arutelu toimuski ning siin on ka kokkuvõte õhtust. Haara tass sooja jooki ning ole motiveeritud ka ise häid harjumusi looma! 🔹 Mis motiveerib harjumusi hoidma?

  • Kui on grupp sõpru ja toetajaid, kellega koos hea harjumusega tegeleda või kes aitab protsessil kaasa.

  • Mõtlemine, et harjumusest saab lõpuks miski, mis on lihtsalt mõnus ja aitab Sinu olemisele kasulikult kaasa.

  • Tegevustest tekib hasart ehk harjumusi võib võtta kui challengeid. (Sobib eriti hästi võistlushimulistele).

  • Soov olla teistele eeskuju - “Kui mina suudan, suudad sina ka” mõtlemine.

  • Mõelda sellele, et hea harjumus on kui igavene investeering endasse - mida ma tahan teha igavesti ning mis minu elule nii pikas perspektiivis kaasa aitab?

  • ”Kahe kuu pärast ma olen tänulik, et alustasin täna” mõtlemine - sead endale tähtaja, kuhuni saad jõuda. Sinna jõudes tekib mõnus saavutustunne, mis pushib edasi harjumusega tegelema. Sobib pigem harjumuste loomiseks.


🔹 Lisaks asjadele, mida tahame teha, tasuks mõelda ka et, mida me EI taha teha

🔹 Kuidas on tekkinud minu halvad harjumused? + Võimalikud lahendused

  • "Ma ei viitsi, ma ei suuda, ma ei taha" ➡️ Positiivne sisekõne, mis rahustaks maha ning mõtestaks lahti.

  • Hommikuti äratuse edasi lükkamine ➡️ Teha silmad lahti esimese korraga ning vaatad enda ümber ringi või vaadata näiteks aknast välja. Kui silmad juba lahti, siis jääd suurema tõenäosusega ärkvele.

  • Telefonis liiga palju aja veetmine ➡️ Leida mõnus asendustegevus, mis tekitaks sama palju või rohkem positiivseid emotsioone, kui telefonis istumine. See aitab tekitada tunnet, et tegelikult ei ole vaja telefoni kogu aeg.


🔹 Kuidas teha enda jaoks asi lihtsamaks ning motiveerida end edasi minema?

  • Leida habit buddy või grupp inimesi, kes tahab sama harjumuse kallal tööd teha.

  • Anna endale andeks see mõni üksik kord, kui asi jääb tegemata. Üks kord on kõigest üks kord, kui Sa edasi ikka vaeva näed. AGA ainult siis.

  • James Cleari raamat "Atomic habits" (hea link põhipointile 👉https://fourpillarfreedom.com/atomic-habits-by-james-clear/).

🔹 Mõned head nipid

  • Mõtle, kui tõsiselt Sa ise seda harjumust soovid ning mida Sa oled nõus selle nimel ohverdama (nt ärkad iga hommik 10 min varem üles).

  • Kasutada SMART goale ka harjumustega tegelemiseks mitte ainult eesmärkide mõtestamiseks.

  • Kui tead, et suudad ainult lühikese aja asjaga tegeleda, siis ära püüdle kohe suurte saavutuste poole, vaid võta asi enda jaoks samm-sammult etappideks.

  • Teha iga nädal peegeldust, kuidas Sul harjumusega läheb ning vaadata üle, kuidas sellega edasi tegeleda ning mõelda ka, mida see siiani andnud on.

  • Alati ei ole see meie süü, kui harjumus hästi välja ei tule. Mõnikord on motivatsiooni langetajaks või segavaks faktoriks teine inimene. Temaga on võimalik rääkida. Kui on mõni muu asi, siis eemalda segav faktor.

  • Ei ole mõistlik karta tegevusega alustada. Kui midagi ei tee, ei saa ka midagi juhtuda. Kui teha, siis ohhoo, võib isegi midagi head välja kukkuda ja hästi minna (https://www.rejectiontherapy.com/100-days-of-rejection-therapy).

🔹 Tegime ka lubadused uuteks harjumusteks. Loodetavasti kõik tegelevad oma lubadustega. Alusta ka Sina uue hea harjumusega! 🤩 Edukat uute harjumustega alustamist


#makeachange

+372 5904 7365

© 2020 by Changemakers