Kuidas lõpetada 3 sammuga läbipõlemist


Heliseb taas äratuskell. Korraks tulevad väsimuse mõtted pähe, et täna küll ei jaksa voodist väljuda ning lükaks seda ärkamist veel edasi. Läheb vaid paar hetke mööda ning juba motiveerib end taas võimsalt tõusma - tuleb üks äge päev, nii palju inspireerivat on ees ning ma suudan seda ja enamgi veel! Ning niimoodi mööduvadki päevad kuni üks hetk enam positiivne võimestamine ei tööta.


Kas see lugu on sulle tuttav? Mulle igatahes nüüdseks on. Koos suure kire ja pühendumusega tegutsemise juures on alati väike oht minna liiga hoogu. Just see juhtuski ka minuga, esimest korda gümnaasiumis, kui heategevusprojektiga tegelesin. Õnneks jõudis mu keha enne liiga sügavale läbipõlemisse minemist märku anda, et aeg on miskit muuta. Aeg oli hakata aja planeerimisest jõudma energia planeerimiseni.


Olen alati olnud suure südamega tegutseja ning seega oli mu jaoks oluline leida viis, kuidas saaksin siiski korralikult panust anda maailma muutmisesse, samas jäädes ise tasakaalukaks. Seega olen koondanud kolm suurimat õppetundi ning nippi, mida ma nüüd kasutan, et ennetada kokkuvarisemist!


Tee üht asja korraga

Tihti juhtub näiteks arvutis tegutsedes seda, et lahti on mitukümmend vahelehte ning minnes üht kirja kirjutama, avastab enda eest mitu vastamata kirja ja seega läheb hoopis teisi ülesandeid tegema. Nii aga tekib kiirelt rööprähklemine, mis endast kujutab kiirelt tähelepanu vahetamist erinevate asjade vahel, mis kulutab energiat palju rohkem kui ükshaaval asjade tegemine. Seega hoian ma alati lahti ainult vajalikud vahelehed ning lülitan sotsiaalmeedia teavitused välja.


Kui on eriti kiire periood, planeeri ka puhkepause ja -aega

See punkt võib mõne inimese jaoks tunduda võõristav, kuid tean paljusid neidki, kellel kalendrid täituvad justkui helikiirusel ning kui puhkust ei planeeri, siis seda pole. Nii pidin minagi ühel hetkel lihtsalt ette kinni panema mingid ajad, et oleks garanteeritud mu puhkamine ning akude laadimine. See aitas väga hästi energia taastamisele kaasa, soovitan väga katsetada mediteerimistki!


Piiride panek oli kasulik ning hädavajalikki.

Pane paika baasasjad, mis peavad korras olema

Kui kipud siiski kiirustama igast päevast läbi, pane endale paika, mis peab sinu energia hea tasakaalu säilitamiseks olemas olema. Näiteks vähemalt 8 tundi und, 3 korda nädalas trenni või iga õhtu pool tundi raamatu lugemist. Mina paningi niimoodi ühel hetkel endale paika, mis hetkel ma pean magama minema, et unevajaduse täita. Piiride panek oli kasulik ning hädavajalikki.


Need olid kolm peamist mõtet, mida mina olen oma kogemusest kaasa võtnud. Kui soovid veel teada kuidas alustada enesearenguga, siis pane end kirja tasuta videole SIIN!