Kasulik lugemine

Kuidas saavutada rahulolu rööprähklemise keskel (vol 2)

Vahel juhtub mul nii, et kuigi kell on hiline, siis magama ei taha ma veel minna. Vaatan uuesti üle leheküljed, mida olen päeval külastanud ja klikkan läbi uuesti kohad, mida juba korra või rohkemgi vaadanud. Kui lõpuks arvuti sulgen, siis rahulolu asemel tunnen pettumust, et miks ma pidin seda aega venitama ja nüüd nii hilja magama saama. Hilisest magama minekust ja äratuskellaga ärkamisest saab rahulolematus ja väsimus uuel päeval. Samas nii ei pea see ju olema, saab ka edukamalt. Antud artiklis loed häid nippe sellest, kuidas parandada kontrolli enda arvuti üle, et ka see annaks sulle suuremat rahulolu.

Pisikesed advance trikid

Kui sa juba planeerid enda aega kalendri alusel, siis sea endale aeg, mil käid meili ja sotsiaalmeediat vaatamas. See annab sulle kontrolli selle üle, millal igasse keskkonda jõuad, samas aitab sul nendega piiri pidada. Kui sa veel kalendrit ei pea, siis tasub sellest alustada.

Kui oled seal maal, et kasutad ja saadad palju e-maile, siis loo olukord, kus vastu vaatab taoline pilt. Selle jaoks on paar üsna lihtsat nippi:

  • Tiago Fortelt õppisin taolise nipi, et alati kui mingi meili avad, siis “tarbi ta lõpuni”. See tähendab seda, et kui see vajab vastust, siis vasta. Kui edasist tegutsemist (aga aega selle jaoks pole), siis pane selleks aeg. Väldi olukorda, kus sa e-maili starred ja tuled selle juurde mitu korda tagasi.
  • E-maili listid mille uudiskirju, reklaame sa ei tarbi, nendest unsubscribe’i (see võib jätkuda päris pikalt, sest kohti kuhu e-mail kirja saab võib olla palju, seega ole kannatlik).
  • Kui meil loetud, mida enam ei tarbi ja ka informeerivalt kunagi tarvis pole, kustuta see (nii vähendad digiprügi).
  • Kui kõik on vastatud tähendab, et saad teha nii nagu on pildil – “everything else’i” enam vaatama ei pea ja taustal asub hoopis ilus rahulik taust.

Kui tahad, et meel oleks rahulik, siis kasuta rahustavaid helisid. Näiteks kui sul on vaja keskenduda, siis hea koht, kus sobivaid helisid endale taustaks panna on Noisli.

Facebookis lülita välja kõikidelt üleliigsetest lehtedelt tulevad teavitused. See tähendab lehed, mille infot sa ei pea regulaarselt saama. Loo olukord kus lähed lehte/gruppi siis kui tahad selle kohta ise lugeda versus need teavitavad sind igast pisimuutusest ja uuest postitusest.

  • Selleks järgi pildil näidatut. Kui tuleb teavitus grupist, mille võiks välja lülitada, siis vajuta kolmele täpikesele – “lülita teavitused välja …”
  • Naudi väiksemat hulka teavitusi ja kiiremat Facebookis viibimist

Kasuta News Feed Eradicator for Facebooki ja sul kaob uudistevoog, mille asemel on pilt selline:

  • Ainus mida näed on üks hea tsitaat ja ei midagi enamat.
  • Selle laienduse saad siit.

Hea viis Chrome’i avamine endale rahulikumaks teha on kasutada laiendust (extension) Momentum. Minu Chrome’i avakuva on selle abil just selline:

  • Aitab jällegi meelt rahustada ning lisaks saad kaasa ka hea tsitaadi.
  • Avakuva ei triggerda sind läbi klõpsama lehti, mida enim klõpsad.
  • Momentumi saad endale Chrome’i lisada siit.

Kui tahad olla vähem mõjutatud erinevatest reklaamidest, siis on hea kasutada järgnevat kahte laiendust:

  • AdBlock – blokeerib enamikud reklaamid.
  • Paljud veebisaidid märkavad, et seda kasutad seda ning soovivad, et võtad selle maha. Samas saab vajutada alati, et seda tegid ja siis valitud kohta natukene edasi lugeda. Enamasti palub siis leht selle uuesti maha võtta, aga saad taolises tangorütmis jätkata, kui soovid. Või siis tõesti selle lehe puhul, mis järjepidevalt sind palub, AdBlock maha võtta (kui leht on tõesti väärtuslik ning tahad seda ilma pop-upita tarbida.
  • Mõned lehed jätavad sind samas ühekorraga rahule ja saad rahulikult edasi lugeda kui oled korra AdBlocki eemaldamist paluva teavitusele ok klõpsanud.
  • Teine laiendus mida kasutada on Unhook, mis aitab eemaldada Youtubes tulevad soovitatud videod. Lihtne on niimoodi jääda vaatama (on seda endagagi juhtunud) videoid, mida Youtube soovitab. Kui neid videoid tuleb vähem, siis veedad Youtubes targemalt aega. Väärt katsetamist!

Viimane laiendus, mida siinses artiklis anda on BlockSite, mis töötab sarnaselt nagu telefonis restrictionid, kus saad panna endale bloki alla teatud veebilehed, kus sooviksid et ei käiks.

  • Kui seda kasutad, siis kuvab ta su ekraanile kui ikkagi proovid lehele minna, mis bloki all, teate, et internetti pole. Eks kui tahtmist saad selle ju ka alati maha võtta, samas teeb ta väikese sammukese võrra lehele minemise keerukamaks, millest vahel võib täitsa ilusti piisata, et saaksid suurema kontrolli enda keskendumise ja rahulolu osas kätte.

Väikeste sammude jõud

Kui vaatad tagasi eelnevatele sammudele, siis ega neis midagi erilist pole. Natukene nokitsemist siin, natukene seal. Samas nagu ka varasemalt meil artiklites öeldud, siis 1% parem iga päev muudab sind 37x paremaks aastaks. Sama ka siin. Kui haarad parema kontrolli enda telefoni ja arvuti üle vaadates teadlikult otsa sellele, kuidas neid tarbid, siis saad kujundada endale just sellise elu nagu soovid. Kui seda ei tee, siis kujundab elu sind, aga siis ei pruugi see olla selline nagu sina soovid. Seega tee enda valikud targalt!

5 nippi kuidas alustada enda arendamisega

Sul on võimalus saada teada viis nippi, kuidas alustada enda arendamisega ning mida teha, et jõuda enda eesmärkidele lähemale.​

  • Kuidas leida enda kirge ja saada paika, mis sa elus soovid
  • Kuidas seada eesmärke nii, et need reaalselt ka täituksid
  • Kuidas jõuda kiiremini ning edukamalt enda seatud sihtideni
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Sul on võimalus saada teada viis nippi, kuidas alustada enda arendamisega ning mida teha, et jõuda enda eesmärkidele lähemale.​

  • Kuidas leida enda kirge ja saada paika, mis sa elus soovid
  • Kuidas seada eesmärke nii, et need reaalselt ka täituksid
  • Kuidas jõuda kiiremini ning edukamalt enda seatud sihtideni
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
0
0
Sinu ostukorv
Sinu ostukorv on tühiTagasi e-poodi