Vähe kasutatud viis puhkamiseks
Kasulik lugemine

Vähe kasutatud viis puhkamiseks

Pea oleks justkui kiirtee – mõtted vuravad ringi nagu sportautod, tugev tuul paneb vahepeal kõikuma ja aeg-ajalt teeb keegi rutakaid manöövreid. Küll aga sooviks, et pea oleks pigem nagu kergliiklustee – kõik liikumas omas tempos ning mõnikord lihtsalt peatumas vaate nautimiseks.

Sellist soovi olen ma ikka ja jälle tundnud, kui tundub, et asju on palju ning aega vähe. Samas on üks asi, mis on aidanud mul kergliiklusteed aina rohkem nautida. Mis, miks ja kuidas – sellest saadki nüüd teada.

Mis ja miks?

Olen avastanud enda jaoks nutineti vabad päevad. Need on sellised päevad, mil ma kordagi internetti ei piilu ja ühtegi elektroonilist seadet ei puudu. Esimest korda tegin seda üht projekti Nutivaba nutikas korraldades, kui olime kambakesi looduses ning jätsime kõik seadmed koju. Küll aga jõudis antud idee minuni uuesti alles aasta tagasi, kui tundsin, et on taas palju asju teha. Olen mõistnud, et nutineti vabad päevad aitavad:

  • paremini keskenduda puhkamisele ning tõesti iseenda laadimisele;
  • olla olemas oma lähedastele, et võtta kvaliteetaega üksteise jaoks;
  • ennetada suurema stressi ja pinge kuhjumist;
  • võtta aeg maha ning olla tänulikum;
  • üle saada FOMOst ehk fear of missing out fenomenist.

“Nutineti vaba päev on aidanud mul olla parem mina nii iseendale, teistele kui ka ühiskonnale.”

Esimene samm?

Kui ma alustasin nutineti vabade päevade võtmisega, siis mõistsin kiirelt, et mul peab olema hea strateegia paigas, et päriselt saaksin päeva vabaks võtta. Seega esimene samm nutineti vaba päeva võtmiseks on see varakult endale kirja panna! Minul on ehk tavapärasemast tihedam graafik, mis tähendab et ma panen umbes 2-3 nädalat ette kirja kalendrisse oma nutineti vaba päeva. Sinu puhul võib see tähendada aga nädal ette planeerimist. Igatahes tuleb päev kindlalt paika saada ja siis ka sellele kindlaks jääda!

Ettevalmistus?

Kui päev on paigas, siis järgmine oluline samm on läbi mõelda, et keda pead hoiatama oma plaanist. Nii olen mina näiteks oma kursusekaaslastele rääkinud, et mind tol päeval pole – eriti oluline on seda siis teha, kui samal päeval peaks rühmatöö esitamise tähtaeg olema. Samamoodi ka pere ja sõprade puhul, kellega näiteks järgmisel päeval kohtumine peaks olema. Nii ei sattu keegi segadusse ning ennetad potentsiaalseid konflikte!

“Hea ettevalmistus tagab eriti mõnusa rahulolutunde nutineti vaba päeva lõpus!”

Eelneval õhtul?

Nutineti vabale päevale eelneval õhtul soovitan panna kõik oma seadmed juba eemale. Nii hoiad ära kiusatust ikkagi korra või kaks piiluda oma telefoni ning jääb ära ka võimalus kasvõi korra kella vaadata. Eriti suurepärane, kui saad paluda kellelgi teisel oma seadmed ära panna! Sel juhul sul tõesti polegi võimalust midagi “väikest” üle vaadata või kontrollida ning rahulolu päevast on suurem. Mina olen näiteks enda asjad täiesti kõrvalisse ruumi ära pannud, et kiusatuse ajal oleks raskem enda lubadusest üle astuda.

Ja siis…

naudi päeva! Võid lugeda näiteks postitusest “20 viisi kuidas sõpradega aega veeta (telefonis olemata ja filmi vaatamata)” mida saaksid selle vahva päevaga ette võtta ning kuidas tõesti puhata. Mina olen näiteks käinud looduses seiklemas, teinud suurt koristuspäeva ning ka lihtsalt raamatut lugenud ja olesklenud.

Loodan, et said siit postitusest natuke inspiratsiooni ning mõtteid, kuidas tõesti kvaliteetselt puhata. Peamine on aga see, et teeksid selle ühe esimese sammu ära, et nautida rohkem puhkamist ja suurendada oma keskendumisvõimet. Seega head nutineti vaba päeva paikapanekut sulle!

5 nippi kuidas alustada enda arendamisega

Sul on võimalus saada teada viis nippi, kuidas alustada enda arendamisega ning mida teha, et jõuda enda eesmärkidele lähemale.​

  • Kuidas leida enda kirge ja saada paika, mis sa elus soovid
  • Kuidas seada eesmärke nii, et need reaalselt ka täituksid
  • Kuidas jõuda kiiremini ning edukamalt enda seatud sihtideni
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Sul on võimalus saada teada viis nippi, kuidas alustada enda arendamisega ning mida teha, et jõuda enda eesmärkidele lähemale.​

  • Kuidas leida enda kirge ja saada paika, mis sa elus soovid
  • Kuidas seada eesmärke nii, et need reaalselt ka täituksid
  • Kuidas jõuda kiiremini ning edukamalt enda seatud sihtideni
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
0
0
Sinu ostukorv
Sinu ostukorv on tühiTagasi e-poodi